Pengenalan

Pengenalan

Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan merupakan satu bidang yang bertujuan melindungi keselamatan, kesihatan dan kebajikan pekerja. Keselamatan tempat kerja merupakan suatu aspek penting di dalam sesebuah organisasi syarikat. Ia merupakan salah satu tanggungjawab majikan di bawah Akta Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan 1994 Malaysia untuk mengambil berat tentang kesihatan dan keselamatan para pekerja ketika bekerja di dalam sesebuah syarikat. Akta ini dikawalselia oleh Jabatan Kesihatan dan Keselamatan Pekerjaan dari Kementerian Sumber Manusia.

Thursday 14 April 2011

Panduan Ringkas Pengurusan Keselamatan Dan Kesihatan


Panduan ringkas ini bertujuan untuk memudahkan pegawai yang terlibat dalam menguruskan keselamatan dan kesihatan di pejabat dalam mengenapasti keperluan dan tindakan yang perlu diambil bagi memastikan persekitaran pejabat berada dalam keadaan selamat dan kondusif serta mematuhi Akta Persekitaran dan Keselamatan Pekerjaan 1994 (Akta 514) OSHA 1994.


Kaedah panduan adalah dengan mengemukakan persoalan-persoalan dalam perkara-perkara yang berkait rapat dengan isu-isu keselamatan dan persekitaran pekerjaan di mana ianya dapat membantu bagaimana pelan tindakan diambil bagi mewujudkan persekitaran pejabat yang selamat, ceria, bersih dan kondusif.

Sangat mudah untuk difahami. Untuk mendapatkan Panduan penuh sila klik di SINI

SHARING IS CARING!

No comments:

Post a Comment